1. A

Kontakt:  email: ajmaj@seznam.cz  Skype: erinaceus4  Tel., WhatsApp: 727800636


7/6

Zadání samostudia:

učebnice str. 53

  • přehrajte nahrávku, dítě ukazuje postupně na obrázky
  • představte nová slovíčka:
  • přehrajte nahrávku znovu, dítě poslouchá, ukazuje a opakuje
  • ukazujte na jdenotlivé obrázky a ptejte se "Is it hot / cold / warm?"
  • dítě může odpovídat nejprve jen yes / no, poté vás může opravovat "No, it's warm / hot / cold."
  • potom si můžete zahrát "hru" - jeden řekne číslo obrázku, druhý jednu ze tří teplot

pracovní sešit, str. 46

  • ukazujte na obrázky  a ptejte se na teplotu, jako v učebnici
  • potom si s dítětem promluvte (česky) o tom, jakou barvou se značí horká a jakou studená voda - jak se řeknou ty barvy anglicky? (red, blue)
  • pak se zeptejte, jakou barvou budeme značit teplou vodu - teplá vznikne smícháním horké a studené; jaká barva vznikne smícháním červené a modré? jak se to řekne anglicky (purple)
  • dítě vybarví kapku u každého obrázku buď červeně, modře, nebo fialově - podle toho, jakou teplotu má vyobrazená voda
  • poté vám dítě ukazuje na obrázky a říká: "It's cold / warm / hot."

28/5

Zadání samostudia:

učebnice str. 52

  • podívejte se s dítětem na obrázky, ukazujte a ptejte se "Who's this?" (Jack, Polly, Otto) a "Where is it?" (In the bathroom.)
  • zeptejte se česky, jaká část dne to je, představte slovíčko "morning", předložkovou vazbu "in the morning
  • pusťte nahrávku, dítě ukazuje na toho, kdo mluví (případně i na činnost) 
  • představte výrazy:
  • Every day I wash my hands / face Každý den si myji ruce / obličej
  • I brush my teeth. Čistím si zuby. 
  • I brush my hair. Kartáčuji si vlasy.
  • I'm clean and tidy. Jsem čistý a upravený / čistá a upravená.
  • můžete vysvětlit, že "brush" znamená "kartáč, kartáček" i "kartáčovat" nebo "čistit kartáčkem"
  • přehrajte písničku (video dole nebo flash tady), dítě opět ukazuje na obrázky Jacka a Polly a jejich činnosti
  • přehrajte písničku znovu, dítě napodobuje činnosti pantomimicky, případně zpívá
  • vyzkoušejte si písničku jako karaoke

pracovní sešit, str. 45

  • pusťte nahrávku, dítě napíše čísla k obrázkům v pořadí, v jakém Jack říká činnosti
  • zkontrolujte - buď vy říkáte čísla a dítě činnosti, nebo vy říkáte činnosti a dítě odpovídající čísla ("Number one?" "I wash my hands." / "I wash my hands." "Number one." atd.)
  • nakonec si můžete zahrát na pantomimu - předvádění činností a hádání

Dobrý den,

Prosím o potvrzení od všech, kdo tyto stránky využívají (nemám zpětnou vazbu a nevím, zda to vše nedělám zbytečně - tvorba stránek zabere dost času). Pokud stránky využíváte, napište mi, prosím, mail (stačí jedno slovo) na ajmaj@seznam.cz. Budu moc rád pokračovat, jen bych chtěl vědět, kolik lidí vlastně moje služby využívá.

Děkuji za pochopení.

PM

19/5

Zadání samostudia:

učebnice str. 51

  • zopakujte slovní zásobu - předměty v rámečcích nahoře nad velkým obrázkem
  • přehrajte nahrávku, dítě ukazuje na příslušné předměty nahoře nad velkým obrázkem
  • zopakujte otázku "Can you see...?" (Vidíš...?)
  • zeptejte se dítěte, zda chápe, co myšky dělají (ptají se a odpovídají, jestli na velkém obrázku jsou vidět předměty z malých obrázků)
  • pusťte nahrávku znovu, zastavujte, dítě odpovídá místo myšek, pusťte odpověď, dítě opakuje odpověď
  • potom si zahrajte tuto "hru" s dítětem - ptejte se na střídačku vy a dítě na různé předměty a odpovídejte, nakonec můžete přidat další předměty, pokud je dítě umí říct anglicky

pracovní sešit str. 44

- návrh autorů učebnice:

  • dítě nakreslí jednu věc ze slovní zásoby této lekce (předměty z koupelny - jsou nakresleny na okrajích stránky, ukáže na ni a řekne "This is my ..."

- můj návrh:

  • dítě nakreslí několik předmětů a "vyzkouší vás" - ptá se "Can you see a... ?", vy odpovídáte "Yes, I can. / No, I can't."
  • poznámka č. 1: Můj návrh je lepší. :-D
  • poznámka č. 2: "Can't" vyslovujte britskou výslovností "kánt" (americká výslovnost "ként" vede k tomu, že se špatně odlišuje kladná odpověď ("ken") od záporné)
  • poznámka č. 3: U britské výslovnosti "kánt" je ale důležité dlouhé "á", s krátkým "a" se jedná o velice sprosté slovo...

12/5

Zadání samostudia:

učebnice str. 50

  • podívejte se s dítětem na příběh na stránce 50 a ptejte se "Who's this?" (Spike, Ruby); Where are they? (In the bathroom. - případně česky)
  • zopakujte, jaká "koupelnová" slovíčka dítě umí (viz minulá hodina)
  • můžete dítě již předem naučit bath - vana
  • zeptejte se (česky), co se asi v příběhu stane
  • pusťte video:
  • ať vám dítě česky převypráví, co se v příběhu stalo
  • pouštějte video po kouskách a ať dítě opakuje, co myšky říkají, ptejte se, zda chápe, o čem se mluví (není třeba doslovný překlad)
  • hlavní cílové fráze jsou:
  • Can you see...? Vidíš...?
  • Can you see me? Vidíš mě?
  • Yes, I can. Ano, mohu / umím.
  • No, I can't. Ne, nemohu / neumím. (Ne, nevidím.)
  • další (vedlejší) slovní zásoba:
  • Where are you? Kde jsi?
  • Here I am! Tady jsem!
  • Are you OK? Jsi v pořádku?
  • Wait a minute. Počkej minutku (chvilku).
  • Thank you. Děkuji ti.
  • You're welcome. Nemáš zač.
  • nakonec si zkuste příběh sehrát

pracovní sešit str. 43

  • dítě zaškrtá věci, které vidí v místnosti, kde se právě nachází
  • ptejte se "Can you see a...?" Dítě ať odpovídá "Yes, I can." / "No, I can't."
  • nakonec vám může ještě ríct věc po věci, jestli ji vidí, nebo ne ("I can see a shoe." I can't see a duck." atd.)

5/5

Zadání samostudia:

učebnice str. 48-49

  • seznamte dítě s novými slovíčky pomocí klikání na obrázky na této webové stránce učebnice
  • dítě poslouchá a sleduje obrázky (případně na ně samo kliká), potom opakuje

nová slovíčka s výslovností:

  • pusťte dítěti nahrávku, ať ukazuje na odpovídající předměty na obrázku na str. 48-49, poté ať ukazuje i opakuje (předměty jdou popořadě zleva doprava)
  • opakujte postup s tím, že předměty nepůjdou popořadě (můžete využít nahrávky v seznamu slovíček nahoře nebo znovu obrázkový slovník - ovšem tentokrát tak, aby dítě nevidělo obrázky, na které klikáte
  • pusťte dítěti tuto nahrávku, kde jsou názvy předmětů "skryté" v konverzaci, dítě opět ukazuje předměty na obrázku v učebnici
  • nechte dítě hrát hru "bludiště", ať kliká na obrázky věcí, které uslyší a pokud možno slova opakuje
  • zahrajte si s dítětem "pexeso", opět je vhodné slova opakovat
  • nakonec zkuste jen ukazovat na obrázky, v učebnici (nebo lépe reálné předměty) aby dítě samo říkalo slova anglicky

pracovní sešit str. 42

  • pusťte dítěti nahrávku, ať podle ní vybarví předměty nahoře nad obrázkem koupelny
  • poté ať vybarví tytéž předměty stejnými barvami na obrázku koupelny a přitom říká barvu a předmět podobně jako na nahrávce (členy není zatím nutno řešit) - "red towel", atd.

28/4

Zadání samostudia:

Tato část je pouze ve 3. vydání učebnice (děti mají "New Edition", což je druhé vydání a je tam něco jiného. Přidržíme se novější verze.

seznamte dítě s novými slovíčky:

  • přehrajte nahrávku, dítě ať vám ukáže na obrázku vyjmenované položky snídaně
  • přehrajte nahrávku a ukazujte si s dítětem na obrázku na jednotlivá jídla k snídani, přehrajte znovu, dítě ukazuje a opakuje
  • přehrajte nahrávku, dítě ať "očísluje" obrázky
  • přehrajte video s písničkou This is the way...
  • vysvětlete dítěti, že v písničce se zpívá, jak se dělají různé věci (This is the way we... = Takhle my...)
  • dítě může předvádět činnosti, případně potom i zpívat

text:

  • This is the way we (wash our face, brush our hair, clean our teeth, go to school) on a cold and frosty morning
  • Takhle si (myjeme obličej, kartáčujeme vlasy, čistíme zuby, jdeme do školy) ve studeném a mrazivém ránu)
  • (V rámci výchovy ke zdraví a prevence COVID 19 můžete podotknout, že takhle ledabyle by si nikdo mýt obličej neměl, a ty zuby taky nic moc... :-D)
A tady je jiná verze (s americkou výslovností) - je možno si pustit titulky:

Toto jsou pouze návrhy pro rodiče, kteří mohou a chtějí s dětmi postupovat podle učebnice. Pokud z jakéhokoli důvodu nemůžete, nechte to být, látka první třídy se snadno ve druhé třídě dožene.    

21/4

Zadání samostudia:

učebnice str. 45 - The Party Freeze Song

  • pusťte písničku 
  • představte nová slovíčka:
  • jump skákat
  • dance tancovat
  • shake třást, zatřást
  • stamp dupat
  • stamp your feet zadupej nohama
  • freeze - zmrznout, zamrznout
  • vysvětlete, že jde o zábavu "party freeze" z večírků - když se zastaví hudba, všichni musí "zamrznout" (freeze)
  • pusťte písničku ještě jednou, dělejte s spolu dítětem to, co se v písničce zpívá (viz slovíčka výše)
  • nakonec může dítě zkusit písničku zazpívat, případně i bez zpívaného doprovodu, s použitím "verze karaoke"

pracovní sešit str. 40 - opakování:

  • find and draw: dítě prolistuje Unit 5 v učebnici, najde na obrázcích myšáka Rodneyho (toho s brýlemi) a nakreslí a pojmenuje věc, kterou drží
  • look and say: dítě pojmenuje věci na obrázku
  • listen...: pusťte nahrávku, dítě udělá fajfku nebo křížek podle toho, jestli na nahrávce říkají, co je na obrázku, nebo ne
  • look and say: Pozná dítě, co říkají myšky? ("How old are you?" "I'm...")
pracovní sešit str. 41:

  • dítě nalepí nálepky do obrázků a pojmenuje věci

Toto jsou pouze návrhy pro rodiče, kteří mohou a chtějí s dětmi postupovat podle učebnice. Pokud z jakéhokoli důvodu nemůžete, nechte to být, látka první třídy se snadno ve druhé třídě dožene.   

14/4

Zadání samostudia:

učebnice str. 44

  • podívejte se s dítětem na příběh v učebnici a ptejte se na jednotlivé postavy "Who's this?" (Jack, Polly, Daisy)
  • připomeňte (dle možnosti anglicky nebo česky), že Polly s Jackem mají narozeniny a že jim je sedm (zopakujte birthday a seven)
  • zeptejte se "What's this?" a ukazujte na rádio a televizi - pokud děti slova neznají, naučte je je
  • přehrajte video až po okamžik, kdy se Polly ptá "What's that?" a diskutujte, co by to mohlo být
  • přehrajte zbytek videa - poznají děti písničku?
  • řekněte "It's a birthday card!"
  • ať dítě zpívá písničku s Polly a Jackem
  • pusťte znovu celé video a zkuste si celou scénku zahrát
  • naučte děti fráze:
  • Happy birthday to you. Štastné narozeniny (tobě)!
  • What's that? Co je to / tamto?

pracovní sešit, str. 39

  • ukazujte na obrázky, ať děti pojmenují věci
  • zopakujte si, jak se Polly ptala, když slyšela hrát narozeninové přání (What's that?)
  • vysvětlete dítěti, že uslyší zvuky věcí na obrázcích a mají je očíslovat v pořadí, v jakém je uslyší
  • přehrajte tuto nahrávku, děti očíslují obrázky
  • přehrajte nahrávku znovu, zastavujte po každé otázce, dítě odpovídá: "It's a ..."

Toto jsou pouze návrhy pro rodiče, kteří mohou a chtějí s dětmi postupovat podle učebnice. Pokud z jakéhokoli důvodu nemůžete, nechte to být, látka první třídy se snadno ve druhé třídě dožene.   

7/4

Zadání samostudia:

učebnice str. 43

  • pusťte dětem tuto nahrávku, (varování: jen pro silné nervy... :-D) děti at poslouchají a ukazují na správné počty svíček
  • zeptejte se dětí, zda pochopily, co se ve cvičení děje (myšky počítají svíčky, přidávají svíčky na dort)
  • (pokud ještě nemáte chuť těm myším nasypat Stuttox II) pusťte nahrávku znovu, děti ukazují a opakují

pracovní sešit str. 38

  • děti dokreslí správný počet svíček na obrázky vpravo, dopíší počty svíček do čtverečků a sčítají jako na nahrávce z učebnice ("One candle and three more candles, that's four candles. Four candles on your cake.")

Toto jsou pouze návrhy pro rodiče, kteří mohou a chtějí s dětmi postupovat podle učebnice. Pokud z jakéhokoli důvodu nemůžete, nechte to být, látka první třídy se snadno ve druhé třídě dožene.  

Přeji hezké Velikonoce! :) 

31/3

Zadání samostudia:

učebnice str. 42

  • podívejte se s dítětem na obrázky a ptejte se "What's this?" - ukazujte na dárek, dort, svíčku; zeptejte se "Who's this?" a ukažte na Jacka (blonďatý chlapeček); dítě odpovídá "It's..."
  • ukažte na obrázek č. 2 a zeptejte se "How many candles?" a ukažte na svíčky na dortu; dítě odpoví (six)
  • ukažte na obrázek č. 3 a zeptejte se "How many candles?" a ukažte na svíčky na dortu a v Jackově ruce; dítě odpoví (seven)
  • pusťte dítěti tuto nahrávku, dítě poslouchá a kouká na obrázky
  • zeptejte se dítěte (česky), co se v příběhu stalo (Jack má narozeniny, je mu 7, ale na dortu chyběla jedna svíčka)
  • pouštějte nahrávku znovu po kouskách, ať dítě zkouší opakovat, případně příběh sehrajte
  • zeptejte se dítěte "Are you one? Are you two? atd., How old are you? dítě odpovídá

učebnice str. 42, web OUP

  • pouštějte dětem tuto říkanku dítě poslouchá, případně se přidá (pozor na výslovnost I'm /ajm/ - na nahrávce to zná spíše jako jen /aj/)
  • ptejte se "How old are you?" a "How many candles on your cake?"; díte odpovídá: "I'm (seven)" a "(Seven)"

pracovní sešit str. 37

  • dítě nakreslí svůj narozeninový dort a řekne, kolik mu je let

Toto jsou pouze návrhy pro rodiče, kteří mohou a chtějí s dětmi postupovat podle učebnice. Pokud z jakéhokoli důvodu nemůžete, nechte to být, látka první třídy se snadno ve druhé třídě dožene. 

24/3

Zadání samostudia:

učebnice str. 41

  • ukazujte na obrázky a ptejte se dětí "What's this?", "What colour is it?"
  • pusťte dětem tuto nahrávku a zeptejte se (česky), co Ruby a Spike dělají (hrají hru, kdy jeden se ptá nejdřív, co to je, potom se ptá na barvu, druhý musí říct správné číslo obrázku)
  • ať děti opakují po nahrávce
  • hrajte s dětmi tuto "hru"

pracovní sešit, str. 36

  • zeptejte se dětí, kdo a co je na obrázcích (What's this? Who's this?)
  • pusťte dětem tuto nahrávku
  • děti zaškrtnou obrázky fajfkou (yes) nebo křížkem (no) podle toho, jestli na obrázcích je, nebo není to, na co se myšky ptají
  • ať se děti ptají vás "is it a..." a ukazují na obrázky a snaží se vás "nachytat" vy odpovídáte "yes" nebo "no"

Toto jsou pouze návrhy pro rodiče, kteří mohou a chtějí s dětmi postupovat podle učebnice. Pokud z jakéhokoli důvodu nemůžete, nechte to být, látka první třídy se snadno ve druhé třídě dožene.

17/3

Zadání samostudia:

učebnice str. 40

  • pusťte dětem toto video:
  • ať vám děti řeknou česky svými slovy, co se přihodilo v příběhu
  • pokud možno, pouštějte video po kouskách a ať děti opakují, co říkají myšky, pokuste se to s nimi přeložit
  • pokud se vám bude chtít, sehrajte s dětmi scénku

pracovní sešit str. 35

  • děti zakroužkují obrázek podle zabalené siluety a pojmenují ho anglicky
  • (pro str. 34 z nějakého záhadného důvodu neexistuje nahrávka - soudruzi z Oxfordu zřejmě někde udělali chybu)

nová slovní zádoba

  • Come and see! Pojď se podívat!
  • for you pro tebe
  • for me pro mě
  • Is it...? Je to...?
  • I don't know. Já nevím

10/3

Dnes:

Úkol:

3/3

Dnes:

Úkol:

  • dovybarvit třetí cvičení na str. 32 (kdo nestihl)
  • pokud děti budou chtít, mohou si nalepit samolepky na str. 33 v pracovním sešitě (samolepky jsou uprostřed p.s. -Llekce 4) a pojmenovat oblečení vč. barvy

Něco na deštivé prázdninové dny

Myslíte si, že Vaše děti v první třídě nemohou sledovat autentický pořad televize BBC a rozumět tam každému slovu? Omyl. Pusťte jim toto dvacet let staré, ale pořád dobré a místy i vtipné video. :)

18/2

Dnes:

  • písnička If you're happy
  • příběh My favourite song (uč. str. 36) - porozumění poslechu, dril, scénky
  • pracovní sešit str. 31

Úkol:

  • dokončit cvičení na str. 31 v pracovním sešitě (spočítat a vybarvit stejné věci stejnou barvou)
  • pracovní sešit str. 30 - míchání barev (vybarvit podle učebnice str. 35)

Příště:

  • uč. str. 37, p.s. str. 31 - kontrola

11/2

Dnes:

  • barvy, oděvy, číslovky 1-10
  • pracovní sešit str. 27 (vybarvování dle poslechu)
  • učebnice str. 44, 45
  • písnička My favourite T-shirt

Nová slovíčka

Úkol:

  • dobrovolně - pracovní sešit str. 28 - nakreslit oblečení a pojmenovat (barvu + věc), str. 29

Příště:

  • učebnice str. 36, prac. sešit str. 30

4/2

Dnes:

  • pro nízký počet dětí ve skupině (5) pouze opakování - hry, písničky, aktivity s interaktivní tabulí

21/1

Dnes:

  • učebnice str. 32, 33 (příběh, barvy, počty)

Příště:

  • uč. str. 34, p.s. str. 27

14/1

Dnes:

  • učebnice str. 30-31 - tato písnička - zazpívejte si doma :)
  • nová slovní zásoba (viz níže)

Domácí úkol:

  • v pracovním sešitě str. 26 (dokreslit obrázek myšky oblečením nahoře) 
  • naučit se pojmenovat jednotlivé oděvy - třeba na tomto cvičení

Hlavní slovní zásoba

7/1

Dnes:

Na příště:

  • v pracovním sešitě si děti mohou udělat strany 22, 23, 24, 25

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky