
4. C
Kontakt: email: ajmaj@seznam.cz Skype: erinaceus4 Tel., WhatsApp: 727800636
20/4
Dnes ve videohodině:
- hra "Coffeepot" (tvoření otázek)
- opakování Unit 4 - uč. str. 50, cv. 1, 2; p.s. str. 40 cv. 2 (ústně)
Úkoly (zadání i odevzdání v Učebně Google):
- učebnice str. 50, cv. 3, 4
Příště:
- kontrola d. ú a další opakování Unit 4 (procvičujte si slovíčka na stránce se slovní zásobou)
16/4
Dnes ve videohodině:
- kontrola d. ú.
- procvičování přítomného času - oznamovací věty, zápor, otázky
Úkoly (zadání i odevzdání v Učebně Google):
- video (Culture)
Příště:
- učebnice str. 50, pracovní sešit str. 40
15/4
Návod na odevzdávání úkolů v Učebně Google
Ačkoli si v nově zavedené Učebně Google připadám, jako kdybych právě získal povolání pilota, byl postaven před Boeing 747 a řekli mi: "Tady se přidává plyn a tímhle se zatáčí, zbytek pochopíš za letu," pokusím se tu o malou instruktáž, kterak odevzdávat úkoly:
1) Úkoly už mi neposílejte ani na mail (dokonce ani na ten školní), ani na WhatsApp, ani na Skype, ani na Bakaláře.
2) Odevzdávejte pouze úkoly zadané v Učebně Google, a to jen tehdy, pokud je tam napsáno, že se mají odevzdat (je tam nějaký termín odevzdání). Některé se odevzdávat nebudou, budeme si je kontrolovat při příští videohodině.
3) Pokud máte vyfotit a poslat nějaké cvičení z učebnice, pracovního sešitu nebo sešitu, nejlepší postup je tento:
- nainstalujte si Google Classroom na mobil
- v sekci "Práce v kurzu" (nebo přímo na úvodní stránce "Stream") si otevřete daný úkol
- stiskněte tlačítko "Přidat přílohu"
- vyberte "Vyfotit"
- vyfoťte cvičení, pokud se fotka povedla, odklikněte "fajfku" (jinak křížek a foťte znovu)
- stiskněte tlačítko "Odeslat"
Z počítače to funguje obdobně, jen samozřejmě musíte nejdřív stáhnout fotku do počítače a kliknout na"Přidat nebo vytvořit" a zvolit "soubor"
4) Pokud je úkol zadán formou nějakého formuláře, je obvykle někde dole modré tlačítko "Odeslat" - úkol odevzdáte jeho stisknutím, nic už nefotíte.
Prosím, neodevzdávejte úkoly na úvodní stránku (Stream)!
Dnes ve videohodině:
- otázky yes/ no a Wh- v přítomném čase prostém
- uč. str. 47, cv. 4, 5, 6; p.s. str. 39 cv. 3 - kontrola
Úkoly:
- p.s. str. 39, cv. 4, 5
Příště:
- kontrola d ú
- procvičování otázek
- uč. str. 46, ps. str. 39 cv. 6
14/4
Pozor, pozor!
Tady už zadání samostatné práce nenajdete, vše je v Učebně Google, do níž byste se měli přihlásit pomocí školních emailových adres, které jste (nebo vaši rodiče) dostali.
Splněné úkoly mi už proto neposílejte ani na email, ani na WhatsApp, ani na Skype, ale odevzdávejte je přímo v Učebně. Mělo by to být jednoduché, i když to se i já sám teprve učím. Uvidíme, jak to bude fungovat. Jde to i přes počítač / tablet i přes mobil.Nainstalujte si na mobil aplikace Google Classroom a Hangouts Meet.
Zkuste tam být přihlášeni 14. 4. ve 12:00 na první pokus o společnou hodinu (spíš zkoušku spojení...) :)
8/4
Zadání samostudia:
učebnice str. 45 cv. 8 a
- podívejte se na tabulku s obrázky
- pusťte si tuto nahrávku a zaškrtejte, co Juraj ze Slovenska a Guang z Thajska dělají (fajfka) a co nedělají (křížek)
učebnice str. 45 cv. 8 b
- napište do sešitu věty o Jurajovi a Guangovi, co každý z nich dělá a co nedělá (podle toho, jak jste to zaškrtli v tabulce)
- napište podobné věty o sobě - co máte rádi a nemáte rádi, co děláte a neděláte ve volném čase (aspoň deset vět)

Vyfoťte a pošlete, tentokrát máte čas do pondělí do večera, protože jsou prááázdniny! :) Kdo pošle a nebude mít moc chyb, jako vždy získá pětitapíří jedničku.
Jinak si pokud možno užijte prázdniny a teplo a jarní sluníčko. :)
7/4
Zadání samostudia:
pracovní sešit str. 37 cv. 5 a
- poslechněte si tuto nahrávku a v tabulce zaškrtejte, co Billy dělá (fajfkou) a co ne (křížkem)
- napište věty o tom, co Billy dělá a co nedělá
- podívejte se na obrázky a na to, co lidé na nich říkají
- lidé na obrázcích neříkají pravdu - opravte, co říkají a napište, jak je to doopravdy (podle vzoru u prvního obrázku - jedna věta záporná a jedna kladná)

Samozřejmě, kdo mi pošle správná řešení úkolů do dnešního večera, dostane pětitapírovou jedničku.
Samozřejmě, kdo mi pošle správná řešení úkolů do dnešního večera, dostane pětitapírovou jedničku.
Kdo ještě nebyl zkoušen ze slovíček 4 A a B, nebo dokonce ani z hodin, domluvte si se mnou termín (WatsApp, Skype nebo Google Classroom, jestli už máte školní mail).
6/4
Zadání samostudia:
učebnice str. 45 cv. 5 a
- doplňte tabulku se zápornými větami (= někdo něco nedělá)
- přesně stejné věty najdete ve cv. 2 v textech o Molly a Kirkovi
do sešitu si opište a doplňte tento zápis (s dnešním datem):
Zápor ve třetí osobě čísla jednotného
Ve 3. osobě čísla jednotného (he, she, it) tvoříme záporné věty tak, že před sloveso dáme does not (zkráceně __________). Koncovku s potom už ke slovesu nepřidáváme (přesunula se k pomocnému slovesu do - stalo se z něj does).
učebnice str. 45 cv. 5 b
- doplňte do vět don't nebo doesn't
- opište do sešitu věty č. 2, 4 a 5 a přeložte je do češtiny.
- pusťte si tuto nahrávku a po každé větě řekněte její zápor (větu opačného významu) dříve, než ji řeknou na nahrávce; poslouchejte a zkontrolujte se
- vyberte tři záporné věty, které jste řekli a napište je do sešitu (ne tu první, která je jako vzor v učebnici)

Vyfoťte a pošlete všechny úkoly (tabulku z učebnice, zápis v sešitě, cvičení 5 b v učebnici, překlady 3 vět z něj v sešitě a 3 záporné věty z poslechového cv. 6 v napsané v sešitě) do zítra dopoledne a získáte jedničku váhy 5 tapírů čabrakových. :)
Prosím, posílejte úkoly z jednoho dne najednou, jinak se v tom množství nevyznám. A napište, z jakého dne úkoly jsou (takže k těmto úkolům připojte datum 6. 4.)
2/4
Zadání samostudia:
pracovní sešit str. 36 cv. 2
- doplňte do tabulky slova ze cvičení 1 do správných sloupečků (podle toho, jestli se používají se slovesem play, go, nebo collect
pracovní sešit str. 36 cv. 3
- napište podle obrázků, co děti dělají ve svém volném čase (použijte slovesa play, go, a collect)
pracovní sešit str. 36 cv. 4
- zakroužkujte správný tvar slovesa (viz doplněné pravidlo v sešitě)
učebnice str. 45 cv. 4 (ale tam je jen zadání)
- podívejte se znovu na str. 42, kde Molly vypráví o svém běžném dni
- přepište její vyprávění ve třetí osobě čísla jednotného (místo "Já vstávám v..." napište "Ona vstává v..." a tak dále - viz doplněné pravidlo v sešitě)
- nezapomeňte přidat koncovku "s nebo "es" ke slovesům (She gets up at...)
- nezapomeňte, že Molly si čistí svoje (tedy její) zuby, ne vaše... :-D
- nezapomeňte, že pokud je tam "my obědváme" musíte napsat "oni obědvají" - prostě buďte raději pozorní než rychlí... :)
poslechněte (a zazpívejte) si písničku:
- všimněte si koncovek "s" ve 3. osobě čísla jednotného

Jako obvykle, kdo mi pošle splněné úkoly (písničku nemusíte :)) do sobotního večera, obdrží odměnu v hodnotě pěti tapírů.
Kdo ještě nebyl zkoušen ze slovíček 4 A a B, nebo dokonce ani z hodin, domluvte si se mnou termín (WatsApp, Skype).
Jako obvykle, kdo mi pošle splněné úkoly (písničku nemusíte :)) do sobotního večera, obdrží odměnu v hodnotě pěti tapírů.
Kdo ještě nebyl zkoušen ze slovíček 4 A a B, nebo dokonce ani z hodin, domluvte si se mnou termín (WatsApp, Skype).
1/4
Zadání samostudia:
velký test - povinné!!!
- tento test bude známkován (ne jen jedničkami)!
- v případě neodevzdání nebo opožděného odevzdání testu dostanete pětku váhy 10!
- test odešlete nejpozději dnes v 18:00
- pro zobrazení testu klikněte sem
31/3
Zadání samostudia:
učebnice str. 44 cv. 2:
- pusťte si tuto nahrávku a sledujte tři texty pod obrázky
- přiřaďte tři obrázky ke každému jménu (Molly, Kirk a Eddie) - co kdo dělá ve volném čase
- napište do sešitu (dnešní datum, nadpis Free time, č. stránky a cvičení) ke každému jménu tři písmena podle obrázků
učebnice str. 45 cv. 3 a:
- pusťte si Muta:
- na co se vás Mut ptá?
- doplňte do tabulky stejná slovesa, jako jsou vlevo, ale ve 3. osobě čísla jednotného - he, she (it tu není, ale patří tam taky) - správné tvary najdete ve cv. 2 v textech o Kirkovi a Eddiem
učebnice str. 45 cv. 3 b:
- přiřaďte zájmena ke správným tvarům sloves (spojte čarami v učebnici)
- vzor:
doplňte a zapište do sešitu pravidlo:
Přítomný čas prostý - 3. osoba čísla jednotného
Ve třetí osobě čísla jednotného (he, she, it) přidáváme v přítomném čase prostém ke slovesu koncovku _____ . Když by se to špatně vyslovovalo (výslovnost slovesa končí na s, š, č, ž,...), přidáváme _____. U sloves do a go přidáváme také _____.
pravidlo se naučte!
učebnice str. 45 cv. 3 c
- podívejte se zpátky, jak jste udělali cvičení 2, a napište do sešitu věty o Molly, Kirkovi a Eddiem - co dělají ve volném čase
- vzor:
Vyfoťte všech pět splněných úkolů a pošlete mi je do zítřejšího (středečního) poledne (je toho víc - dávám víc času). Správně vypracované úkoly budou odměněny pěti tapíry ve formě jedničky ze samostudia.
Kdo ještě nebyl zkoušen z hodin nebo ze slovíček
4 A a B, hlaste se. Opravdu nemáte prázdniny...
30/3
Zadání samostudia:
učebnice str. 44 cv. 1 a
- podívejte se na obrázky a nápisy pod nimi, pusťte si nahrávku, poslouchejte a opakujte
- free time volný čas
- go skiing chodit lyžovat, jezdit na lyže
- go swimming chodit plavat
- play a musical instrument hrát na hudební nástroj
- play computer games hrát počítačové hry
- play football hrát fotbal
- play ice hockey hrát hokej
- play tennis hrát tenis
- play the guitar hrát na kytaru
- play the piano hrát na klavír
- watch DVDs dívat se na DVDčka
procvičte si slovíčka ze cv. 1 na tomto interaktivním cvičení
- nejprve klikejte na symbol repráčku, poslouchejte a opakujte
- potom klikněte na PLAY, klikejte na repráček a pište slovíčka
- potom klikněte na SCORE
- vyfoťte mi obrazovku se skóre 100% a pošlete
učebnice str. 44 cv. 1 b
- poslouchejte tuto nahrávku a zapište činnosti, jejichž zvuky uslyšíte do sešitu
- vyfoťte, pošlete
pracovní sešit, str. 36 cv. 1
- napište slovíčka z rámečku pod správné obrázky
- vyvoťte, pošlete

Pošlete mi vyfocená tři cvičení a získáte opět pětitapíří jedničku. Kdo by odolal? :)
Pracujte samostatně.
Kdo ještě nebyl zkoušen z hodin nebo ze slovíček
4 A a B, hlaste se.
26/3
Zadání samostudia:
pracovní sešit str. 35 cv. 3:
- udělejte z kladných vět záporné (přidejte don't na správné místo)
učebnice str, 43 cv. 6:
- škola, do které chodí Molly má partnerskou školu v Číně (jako my máme tu v Německu), Molly povídá o typickém dni v té čínské škole
- přečtěte si věty pod obrázkem - některé jsou pravdivé a některé ne
- pusťte si tuto nahrávku a rozhodněte, které věty pod obrázkem jsou pravdivé a které ne (napište T a F nebo fajfky a křížky)
učebnice, str. 43 cv. 7 - soutěž pro mě :)
- napište šest vět o svém současném (to znamená teď, kdy nechodíme do školy) každodenním životě - čtyři pravdivé a dvě nepravdivé (do sešitu, s dnešním datem a číslem stránky a cvičení)
- já se pokusím uhodnout, které dvě věty nejsou pravda :)
procvičujte si slovíčka:
Kdo mi pošle úkoly bez velkých chyb do sobotního večera, dostane jedničku o hodnotě pěti tapírů.
Kdo ještě nebyl zkoušen z hodin, hlaste se přes WhatsApp nebo Skype, kdo už byl, může být ze slovíček 4 A a B a povídání o svém běžném dni.
25/3
Zadání samostudia:
učebnice str. 43 cv. 4 a:
- pusťte si tuhle nahrávku a sledujte na obrázcích, co říká Molly:
- opakujte to po Molly a přeložte do češtiny, co říká (jen pro sebe, nepište)
- klikněte sem a zkontrolujte, jestli jste to přeložili dobře
cvičení 4 b:
- doplňte do zelené tabulky chybějící tvar (najdete ho v jednom z obrázků Molly):
- pusťte si Muta - na co se ptá? (odpověď: Jak děláme zápor v přítomném čase prostém?)
- zkuste mu odpovědět - zformulovat pravidlo (jen pro sebe)
- klikněte sem a zkontrolujte si, jestli jste pravidlo vymysleli správně (alespoň přibližně
- opište si ho do sešitu (dnešní datum, nadpis tam je)
- pod to ze zelené tabulky s Mutem (4 a) vypište tři věty a přeložte je
- vyfoťte doplněnou tabulku z učebnice, opsané pravidlo v sešitě a tři věty s překladem v sešitě a pošlete mi to
učebnice str. 43 cv. 5 a
- doplňte věty zápornými tvary sloves v závorkách (do not nebo don't + sloveso) ale protože je tam málo místa, opište je do sešitu
- vyberte si tři věty a přeložte je do češtiny
- vyfoťte a pošlete
Kdo mi zadané úkoly pošle do dnešního večera, dostane jako obvykle pětitapírovou jedničku. V případě dotazů pište.
Kdo se ještě neobjednal na zkoušení z hodin, napište mi. Zkouším spíše v odpoledních hodinách, protože ráno dělám stránky, večer opravuji vaše úkoly.
24/4
Zadání samostudia:
zazpívejte si včerejší písničku jako karaoke (hraje jen hudba, zpíváte sami):
1. pusťte si tuto nahrávku a rozhodněte, jestli následující tvrzení jsou pravdivá (true), nebo nepravdivá (false)
2. pusťte si nahrávku znovu a doplňte činnosti z rámečku ke správným časům:
3. odpovězte na otázky celými větami:
Pokud si chcete vytisknout celý pracovní list, je tady.
Kdo mi pošle správné odpovědi (několik drobných chyb se toleruje) do dnešního večera, dostane pětitapírovou jedničku. V případě dotazů pište. Pracujte samostatně, neobtěžujte rodiče. :)
23/3
Zadání samostudia
pracovní sešit str. 35 cv. 4 (cv. 3 zatím vynecháme):
- pusťte si tuto nahrávku (nebo nahrávku 1.18 na CD k prac. sešitu), poslouchejte povídání o běžném dni dvojčat Rosie a Kate (Rozárko a Katko, to jsem nevěděl, že jste dvojčata...) a zakroužkujte správné možnosti - a, b, nebo c
cvičení 5:
- napište o svém běžném všedním dni (před koronavirem), použijte všechna slova v rámečku
Every day song:
- pusťte si písničku a doplňte text
- zazpívejte si :)
- I wake up in the morning, I ___( 1 )___for breakfast
- I have a shower and I ___( 2 )___
- Ooohhh yes, every day.
- I ___( 3 )___ to take me to school
- I ___( 4 )___ on the way
- Ooohhh yes, every day.
- ___( 5 )___ and I see my teacher
- ___( 6 )___ and we're out to play
- Ooohhh yes, every day.
- I wash my hands before I ___( 7 )___
- I get undressed and I ___( 8 )___
- Ooohhh yes, every day.
Pošlete mi obě cvičení z pracovního sešitu a doplněnou písničku (stačí chybějící slova ve správném pořadí) do dnešního večera a dostanete pětitapírovou jedničku!
V případě nejasností pište nebo volejte.
Pošlete mi obě cvičení z pracovního sešitu a doplněnou písničku (stačí chybějící slova ve správném pořadí) do dnešního večera a dostanete pětitapírovou jedničku!
V případě nejasností pište nebo volejte.
Hlaste se na ústní zkoušení z hodin (Skype, WhatsApp) - je to lehké a zabere to tak deset minut (zeptejte se Sáry). Do konce týdne bych chtěl mít u všech známku. Potom budu zkoušet ze slovíček 4 B. (Kdo chce obojí najednou, může.
A na závěr jedna praktická rada:
- když půjdete ven, nezapomeňte dodržovat bezpečnou vzdálenost jednoho tapíra od ostatních lidí, abyste se nenakazili :) :) :)

- (Pokud se vám zdá, že tomu textu nějak nerozumíte, nic si z toho nedělejte, je to španělsky - v angličtině jsem to nenašel...)
19/3
Zadání samostudia:
učebnice str. 42 cv. 1:
- poslechněte si tuto nahrávku a opakujte modré výrazy pod obrázky
cvičení 2:
- pusťte si tuto nahrávku, poslouchejte a čtěte text pod obrázky, kde Molly popisuje svůj běžný den
- potom seřaďte slova v rámečku do správného pořadí
- pošlete mi seřazená slova (napište je ve správném pořadí - buď na papír a vyfoťte, nebo rovnou do mailu, Skypu, nebo WhatsApp
učebnice str. 43 cv. 3 a:
- do sešitu si napište dnešní datum, nadpis Přítomný čas prostý - kladné oznamovací věty, opište tři věty ze zelené tabulky a přeložte je do češtiny
- vyfoťte a pošlete
cvičení 3 b:
- doplňte věty (jsou podobné těm na str. 42, hlavně těm modrým slovním spojením, když tak se koukněte do slovíček, máte je taky tady o kousek níž)
- vyfoťte a pošlete
pracovní sešit str, 34 cv. 1:
- najděte slova v hadovi a napište je napravo
cvičení 2:
- doplňte věty, kde Oskar popisuje svůj den (je to podobné tomu Mollyinu dni v učebnici na str. 42, můžete se tam koukat
- vyfoťte, pošlete
Kdo mi pošle správně splněné úkoly (pár drobných chyb se toleruje) do soboty do večera, získá jedničku o váze pěti tapírů. Případné dotazy směrujete na mě (WhatsApp, Skype, email), dejte pokoj rodičům - mají svých starostí dost... :)
Prosím, posílejte všechny úkoly z jednoho dne najednou, jinak mi v tom vzniká strašný zmatek. Děkuji.
Pište si a učte se fráze:
- at the weekend o víkendu
- brush (your) teeth čistit si zuby
- do your homework dělat domácí úkol(y)
- go home jít domů
- go on the internet jít na internet
- go to bed jít si lehnout
- go to school jít do školy
- go to sleep jít spát
- go to work jít do práce
- half an hour půl hodiny
- have a shower sprchovat se
- have breakfast snídat
- have dinner večeřet (obědvat)
- have lunch obědvat
- in bed v posteli
- listen to music poslouchat hudbu
- listen to the radio poslouchat rádio
- put on obléknout si
- take off svléknout si
- take the bus jet autobusem
- take the train jet vlakem
- talk to... /tɔːk tə/ mluvit s...
- watch DVDs dívat se na DVDčka
- watch TV dívat se na televizi
18/3
Dnes zcela nepovinně, jen pro nadšence:
"pohádka" The Twelfth Night, česky Večer tříkrálový (od W. Shakespeara, jednoho z nejslavnějších spisovatelů)
- pusťte si video a můžete vyplnit pracovní list (jestli chcete)
- můžete a nemusíte mi vyplněný prac. list poslat, dostanete samozřejmě jedničku, pokud to bude správně
- jinak si procvičujte hodiny na cvičeních ze včerejška
17/3
Zadání samostudia
dnes žádná nová látka, hurá!
procvičujte si hodiny - našel jsem nějaká interaktivní cvičení na internetu:
- tady a tady se kouknete na hodiny a vyberete správnou možnost
- tady si pustíte nahrávku a vyberete správný ciferník (clock face)
- tady musíte správný čas napsat
- tady je víc cvičení v jednom - vyberete si nahoře - jen poslech, přetahování textu, přetahování nahrávek, psaní podle obrázku, psaní podle nahrávky - pohrajte si s tím (šipkou vlevo nahoře se vrátíte k menu
- tady vybíráte správnou možnost (na další příklad se posunete nenápadným tlačítkem NEXT PICTURE vpravo nahoře)
- pexeso s hodinami
- a nakonec hra :)
tady je můj první video pokus:
- nesmějte se mi, nevěřili byste, jak dlouho mi trvalo to natočit a nezvorat to (proč je tlačítko STOP tak velký a tlačítko PAUSE tak malý?)
- napište časy tak, jak jdou ve videu za sebou a pošlete mi je na ajmaj@seznam.cz, nebo na WhatsApp, nebo na Skype do dnešního večera do 20:00 (je to úkol pro vás, ne pro rodiče - to snad zvládnete sami)
- kdo to stihne a bude to mít správně, dostane jedničku váhy 5 (to je skoro moc, ale dobře, no...)
16/3
Zadání samostudia
učebnice str. 41 cv. 6 a:
- řekněte si sami pro sebe, kolik hodin ukazují hodiny na obrázcích
cvičení 6 b:
- poslechněte si tuto nahrávku a přiřaďte v tabulce událost v levém sloupečku ke dni v prostředním sloupečku a k času v pravém sloupečku (nejlepší je to očíslovat), toto cvičení nefoťte, neposílejte
cvičení 7:
- jen pokud máte s kým, tvořte otázky a odpovědi podle vzoru na základě informací z tabulky a poslechu
cvičení 8:
- napište do sešitu věty podle vzoru na základě informací z tabulky a poslechu
- toto cvičení vyfoťte a pošlete na ajmaj@seznam.cz nejpozději do pondělí do 18:00
pracovní sešit str. 33 cv. 4:
- přečtěte si stránku z diáře na obrázku a podle ní dokončete otázky
- toto cvičení vyfoťte a pošlete na ajmaj@seznam.cz nejpozději do pondělí do 18:00
pracovní sešit str. 33 cv. 5:
- seřaďte slova do správného pořadí a utvořte tak otázky
- potom se podívejte na obrázek a podle něj na otázky odpovězte
- toto cvičení vyfoťte a pošlete na ajmaj@seznam.cz nejpozději do pondělí do 18:00
Kdo pošle všechna cvičení bez velkých chyb ve stanoveném termínu, získá jedničku váhy 5.
12/3
Něco nepovinného navíc:
- na tomto interaktivním cvičení si můžete procvičit hodiny (kliknete na slovní vyjádření a potom na správný obrázek; bohužel je potřeba pořád rolovat nahoru a dolů a asi to není pro mobily; když kliknete na repráček, spustíte nahrávku; nakonec klikněte na finish a uvidíte, kolik jste měli správně)
- podívejte se na video, jak se naučit hodiny pomocí pizzy :)
- pokud chcete jedničku navíc (váha 5), vytiskněte si tento pracovní list, vyplňte ho, naskenujte nebo vyfoťte a pošlete na ajmaj@seznam.cz (kdykoli, akce platí až do odvolání)
Zadání samostudia
- učebnice str. 41 cv. 3 (ale to je jedno, je tam jen zadání): pusťte si tuhle nahrávku a zapište slovy všechny časy, které uslyšíte
- pracovní sešit str. 32 cv. 1: poslechněte si nahrávku na CD k pracovnímu sešitu (1. 17) nebo tady a nakreslete ručičky do hodin (pozor na malou ručičku - ať je poznat, jestli je třeba půl třetí, nebo půl čtvrté)
- učebnice str. 41 cv. 4 - přečtěte si rozhovor a odpovězte na dvě otázky na začátku (nad obrázkem)
- učebnice str. 41 cv. 5 - doplňte předložky on a at
- doplňte pravidlo a zapište si ho do sešitu s dnešním datem a nadpisem POUŽITÍ PŘEDLOŽEK ON A AT: předložku ____ používáme u dnů, předložku ____ používáme u časů
- pracovní sešit str. 33 cv. 3 - doplňte předložky on a at
- všechny výsledky mi pošlete na ajmaj@seznam.cz (všechny v jednom mailu, prosím); kdo to zvládne do dnešního večera (20:00 - eight o'clock pm), dostane jedničku váhy 5 - a to už se vyplatí! :)
- poznámka: pokud mi odpovědi nepošlete, pětky vám dávat nebudu (ale ani jedničky), ale hlavně: kdo nebude dělat úkoly průběžně, ale nechá si vše nahromadit, nebude učivo zvládat; až se vrátíme do školy, budou ze všeho testy, písemky a zkoušení
11/3
Zadání samostudia:
- dokončit cvičení 2 a, udělat cv. 2 b na str. 40 v učebnici (rozdělit nápis na věty se správně napsanými velkými písmeny, znaménky na konci věty, atd.)
- pošlete mi výsledky na ajmaj@seznam.cz - nejpozději do středy 11. 3. 20:00 hod. (eight o'clock pm)
- hodiny jsou hezky vysvětlené taky na této stránce
- napsat si a učit se slovíčka 4A:
- activity /ækˈtɪvəti/ činnost
- party /ˈpɑːti/ večírek, párty
- clock /klɒk/ hodiny
- concert /ˈkɒnsət/ koncert
- dance /dɑːns/ taneční, tanec, tancovat
- exam /ɪɡˈzæm/ zkouška
- game /ɡeɪm/ hra
- half /hɑːf/ půl
- past /pɑːst/ po, minulý, minulost
- hockey /ˈhɒki/ UK: pozemní hokej, AM: lední hokej
- ice hockey /ˈaɪs hɒki/ UK: lední hokej
- match /mætʃ/ zápas, utkání, zápalka, sirka, přiřadit
- o'clock /əˈklɒk/ hodin, hodina, hodiny (když říkáme, kolik je - ale jen pokud je celá hodina!)
- piano /piˈænəʊ/ piano, klavír
- quarter /ˈkwɔːtə(r)/ čtvrt
- tennis /ˈtenɪs/ tenis
- time /taɪm/ čas
- to /tə/ do, k
- volleyball /ˈvɒlibɔːl/ volejbal
- zadané úkoly jsou tentokrát povinné!
- sledujte pravidelně tyto stránky - i když nechodíme do školy, nemáte prázdniny a já nemám dovolenou
- další úkoly tu najdete zítra a dále dle rozvrhu
10/3
Dnes:
- hodiny - výklad, procvičivání
- uč. str. 40 cv. 1, 2 a
9/3
Dnes:
- test z Unit 3
Příště:
- Unit 4 - A
5/3
Dnes:
- opakování Unit 3, příprava na test (p.s. příprava na testování - Unit 3)
- uč. str. 36 (školy v UK)
- p.s str. 31 cv. 5 (poslechové cvičení)
- (třída spojena)
Úkol:
- opakovat si látku Unit 3 na test
Příště:
- TEST z Unit 3
4/3
Dnes:
- kontrola cvičení 1 - 4 a na str. 38 v učebnici
- poslechové cv. 5 na str. 38 v učebnici
- opakování - p.s. str. 30 - 31
Úkol:
- dodělat všechna cvičení v prac. sešitě str. 30 - 31, kromě cv. 5
- opakovat si na test, který bude v pondělí
Příště:
- příprava na test, zkoušení
- možná ještě uč. str. 36
3/3
Dnes:
- druhá část videa
- opakování - učebnice str. 38 cv. 1, 2, 3, 4
Úkol:
- dokončit cvičení 1 - 4 a na str. 38 v učebnici (kdo nestihl ve škole)
- ovládat slovní zásobu Unit 3 (celou - podle této stránky) a opakovat si látku na velký test
Příště:
- další opakování a ústní zkoušení
Úkol:
- začít si psát a učit se slovíčka Unit 3 - video
- přinést pracovní list k videu
Příště:
- pokračování videa
- uč. str. 36 (video), pak 38
- pracovní sešit str. 30 cv. 2
20/2
Dnes:
- uč. str. 37, cv. 3, 4, 5
Úkol:
- ovládat slovní zásobu Unit 3 - EAC
Přístě:
- uč. str. 36 (video), pak 38
- pracovní sešit str. 30 cv. 2
19/2
Dnes:
- písemka z krátkých odpovědí na slovesa mít a být
- opakování - pracovní sešit str. 30 cv. 1
- části těla lidí a zvířat - učebnice str. 37 cv. 1, 2
Úkol:
- začít si psát a učit se slovíčka 3 English Across the Curriculum (EAC)
Příště:
- video (uč. str. 36), potom pokračování na str. 37
- opakování Unit 3 - blíží se test
18/2
Dnes:
- procvičování krátkých odpovědí na otázky se slovesy mít a být
- školní předměty a škola - tento pracovní list
Úkol:
- procvičovat si krátké odpovědi na slovesa mit a být
- kdo ještě neodevzdal pracovní list - dokončit a přinést
Příště:
- písemka na krátké odpovědi se slovesy mít a být
- kontrola poslechu (uč. str. 35 cv. 5)
- kontrola p.s. str. 29, cv. 4, 5
17/2
Dnes:
- procvičování krátkých odpovědí se slovesem mít a být (soutěž)
- školní předměty (p.s. str. 29, cv. 4, 5)
Úkol:
- dokončit obě cvičení na str. 29 v pracovním sešitě (kdo nestihl ve škole)
- opakovat si slovní zásobu Unit 3 A, B, C, D
Příště:
- vyhodnocení soutěže - správné odpovědi
- p.s. str. 29, cv. 4, 5 - kontrola,
- kontrola poslechu (uč. str. 35 cv. 5)
Pozor, soutěž!
- pusťte si video a pošlete mi odpovědi na úkoly pod ním na ajmaj@seznam.cz
- u prvního úkolu stačí napsat písmeno a zvíře (např. a. dog)
- u druhého úkolu napišite věty (např. Dogs can go for walks.)
- prvních pět správných odpovědí bude odměněno jedničkou váhy 5 (domácí práce)
Pomoc při učení:
- procvičte si některé školní předměty na tomto cvičení ze stránek Britské rady (kliknete na slovo a pak na správný obrázek; pusťte si taky nahrávku, ať se naučíte správnou výslovnost).
Naučte se vtip:
- What is a snake's favourite school subject?
- příští hodinu bude jeden dobrovolník mít šanci ho říct za malou jedničku (váha 3)
13/2
Dnes:
- písemka ze slovíček 3 D
- My school - čtení a překlad textu o škole v UK (uč. str. 35 cv. 2)
- srovnání školy v ČR a v UK (uč. str. 35 cv. 3, 4)
- poslech s porozuměním (Joe's timetable - uč. str. 35 cv. 5)
Příště:
- kontrola poslechu (uč. str. 35 cv. 5)
12/2
Dnes:
- procvičování slovní zásoby 3 D (p.s. str. 28 cv. 1, 3)
- porozumění poslechu ( p.s. str. 28 cv. 2)
Úkol:
- už ovládat slovíčka 3 D
Příště:
- zkoušení nebo písemka ze slovíček 3 D
- p.s. str. 29, uč. str. 35 cv. 3
11/2
Dnes:
- slovní zásoba 3 D (školní předměty)
- porozumění čtenému textu (uč. str. 34, 35 cv. 2)
- čtení, překlad - Joe's school (uč. str. 34, 35 cv. 2)
Úkol:
- napsat si a začít se učit slovíčka 3 D
Příště:
- pracovní sešit str. 28
Úkol:
- dokončit pracovní list, který máte u sebe (oba jsou ke stažení výše)
Příště:
- kontrola pracovních listů
- učebnice str. 34, pracovní sešit str. 28
Soutěž ukončena, už odpovědělo pět žáků. :)
Pozor, soutěž!
- pusťte si video
- vyberte správné odpovědi pod videem a pošlete mi je na ajmaj@seznam.cz (nezapomeňte se podepsat)
- stačí napsat písmenko a správné slovo (např.: "a. red")
- POZOR! - aby to nebylo tak jednoduché, ještě připojte správnou krátkou odpověď se slovesem mít na otázku na konci říkanky (není tu napsaná, musíte si ji poslechnout)
- prvních pět správných odpovědí vyhraje jedničku váhy 5 (domácí práce)
Procvičování slovesa mít:
Na této stránce Britské rady (British Council) najdete dvě klikací hry na sloveso mít (have got, has got). Jen klikněte na "Game" a můžete začit. V první hře vybíráte ze tří možností tu správnou, ve druhé řadíte slova do správného pořadí.
6/2
Dnes:
- dialogy ve třídě - Have you got a...? a What have I got in my bag? (uč. str. 33, cv. 8, 9)
- procvičování otázek se slovesem mít (p.s. str. 27 cv. 4)
- porozumění poslechu (p.s. str. 27 cv. 5
Úkol:
- procvičovat si používání slovesa mít (oznamovací věty kladné i záporné, otázky, krátké odpovědi)
- tady je pracovní list z internetu (a pod ním najdete spoustu dalších, fungují interaktivně)
- tady je cvičení z učebnice na otázky (možná je až moc jednoduché)
- tady je cvičení z učebnice, ve kterém se předělávají kladné věty na záporné a tady na tvoření vět oznamovacích s have a has (používejte krátké tvary, kde to jde, a nezapomeňte na tečky, jinak to bude hlásit chybu)
Příště:
- ústní zkoušení ze slovíček 3 A, B, C + vět se slovesem mít
- učebnice str. 34, pracovní sešit str. 28
5/2
Dnes:
- písemka ze slovíček 3 C
- procvičování vět se slovesem mít (uč. str. 33 cv. 5 -kontrola) + rozhovory ve třídě (Have you got...)
- dilaogy ve dvojicích (uč. str. 33 cv. 6)
- porozumění poslechu - uč. str. 33 cv. 7
Úkol:
- umět tvořit věty se slovesem mít - oznamovací kladné i záporné, tázací
Příště:
- uč. str. 33 cv. 8, p.s. str. 27 cv. 4
4/2
Dnes:
- procvičování vět (oznamovacích, záporných, tázacích) se slovesem mít - uč. str. 33 cv. 4, 5
- písničky na procvičení slovesa mít (viz videa níže)
- (třída spojena)
Úkol:
- učebnice, str. 33 cv. 5 (kdo nestihl ve škole)
- umět slovíčka 3 C
Příště:
- písemka ze slovíček 3 C - trénujte zde
- uč. str. 33 cv. 5 - kontrola, P.S: str. 27
3/2
Poslechněte si:
- písničky s otázkami a odpověďmi se slovesem have (has) got:
Dnes:
- opakování - krátké odpovědi na otázky yes/no
- slovní zásoba Unit 3 C - pracovní sešit str. 26, učebnice str. 32 cv. 1 a
- porozumění poslechu a čtenému textu - uč. str. 32 cv. 1 b, 2
- sloveso have got - otázky - uč. str. 32, cv. 3
Úkol:
začít se učit slovní zásobu 3C:
- animal /ˈænɪml/ zvíře
- always /ˈɔːlweɪz/ vždy
- asleep /əˈsliːp/ spící
- band /bænd/ kapela, hudební skupina
- beautiful /ˈbjuːtɪfl/ krásný
- beginning /bɪˈɡɪnɪŋ/ začínající
- bone /bəʊn/ kost
- boring /ˈbɔːrɪŋ/ nudný
- cat /kæt/ kočka
- pet /pet/ mazlíček
- tail /teɪl/ ocas
- kind /kaɪnd/ druh
- bird /bɜːd/ pták
- budgie /ˈbʌdʒi/ andulka
- fish /fɪʃ/ ryba, ryby
- guinea pig /ˈɡɪni pɪɡ/ morče
- hamster /ˈhæmstə(r)/ křeček
- horse /hɔːs/ kůň
- mouse /maʊs/ myš
- mice /maɪs/ myši
- parrot /ˈpærət/ papoušek
- rabbit /ˈræbɪt/ králík
- rat /ræt/ krysa, potkan
- snake /sneɪk/ had
- spider /ˈspaɪdə(r)/ pavouk
- tapir /ˈteɪpə(r)/ tapír
Příště:
- sloveso have got - otázky a krátké odpovědi
- učebnice str. 33, pracovní sešit str. 27
27/1
Dnes:
- zkoušení a procvičování slovní zásoby 3 A a B
- procvičování slovosledu a kladných a záporných vět se slovesem have (p.s. str. 25, uč. str. 31 cv. 5a)
Domácí úkol:
- dokončit stranu 25 v pracovním sešitě (kdo nestihl ve škole)
Příště:
- uč. str. 32, ps. str. 26
Soutěž ukončena, správné odpovědi jsou:
1) No, he isn't. 2) No, it isn't. 3) No, they aren't. 4) Yes, they are. 5) Yes, I am. 6) Yes, you are. 7) No, you aren't. 8) Yes, she is. 9) No, I'm not. 10) No, she isn't. 11) Yes, I am. 12) No, we aren't. 13) Yes, it is. 14) Yes, he is.
Nejčastější chyba: "Yes, I'm." V kladné krátké odpovědi nelze použít zkrácený tvar slovesa být. Musí tedy být "Yes, I am" Stejně tak nelze použít třeba "Yes, she's." nebo "Yes, they're." Musí to být "Yes, she is." nebo "Yes, they are." atd. (Na slova am, are, is je kladen důraz, proto je nelze zkracovat. V záporných odpovědích to nevadí.)
Klikněte na tento odkaz, najdete tam obrázky a pod každým jednu nebo dvě otázky. Odpovězte na otázky pomocí krátkých odpovědí (např. Yes, he is. No, you aren't, a podobně). Nezapomeňte uvést čísla otázek a svoje jméno. Odpovědi napište do emailu a ten mi pošlete na adresu ajmaj@seznam.cz. Pokud nemáte vlastní email, požádejte rodiče. Pět žáků, kteří mi jako první pošlou správné odpovědi, odměním jedničkou váhy 5 (jako z malé písemky). Rodiče prosím, aby dětem poskytli podporu, ale nevypracovávali úkol za ně. Úkol je samozřejmě dobrovolný, ale doporučuji ho vypracovat, abyste se pocvičili.
23/1
Dnes:
- procvičování přídavných jmen
- uč. str. 31, cv. 4, p.s. str. 24
Umět:
- slovíčka 3B - bude písemka nebo zkoušení!
Příště:
- zkoušení nebo písemka ze slovíček 3B
- uč. str. 31 cv. 5, p. s. str. 25
3B
- basket /ˈbɑːskɪt/ košík
- ball /bɔːl/ míč
- blanket /ˈblæŋkɪt/ deka
- cap /kæp/ kšiltovka
- cover /ˈkʌvə(r)/ přikrýt, kryt
- cricket bat /ˈkrɪkɪt/ /bæt/ kriketová pálka
- jumper /ˈdʒʌmpə(r)/ svetr (přes hlavu)
- mouth /maʊθ/ pusa
- nice /naɪs/ pěkný, milý
- now /naʊ/ nyní, teď
- present /ˈpreznt/ dárek
- really /ˈriːəli/ opravdu
- school /skuːl/ škola
- these /ðiːz/ tyto
- T-shirt /ˈtiː ʃɜːt/ tričko (s krátkým rukávem)
- black /blæk/ černý
- blue /bluː/ modrý
- brown /braʊn/ hnědý
- green /ɡriːn/ zelený
- grey /ɡreɪ/ šedý
- red /red/ červený
- orange /ˈɒrɪndʒ/ oranžový
- white /waɪt/ bílý
- yellow /ˈjeləʊ/ žlutý
- big /bɪɡ/ velký
- small /smɔːl/ malý
- bad /bæd/ špatný, zlý
- good /ɡʊd/ dobrý
- thick /θɪk/ tlustý (ne o člověku)
- thin /θɪn/ hubený
- old /əʊld/ starý
- new /njuː/ nový
- long /lɒŋ/ dlouhý
- short /ʃɔːt/ krátký (o člověku - malý)
22/1
Dnes:
- příběh Mut's present (scénka)
- barvy a další přídavná jména (uč. str. 31 cv. 3, p.s. str. 24 cv. 1, 2)
Naučit se:
- slovíčka 3B
Příště:
- postavení přídavných jmen ve větě, procvičování slovní zásoby
- uč. str. 31 cv. 4, p.s. str. 24, cv. 3
21/1
Dnes:
- procvičování have / has got (p.s. str. 23/7)
- písemka ze sovíček 3A
- příběh Mut's present (uč. str. 30)
Naučit se
- slovíčka 3B (zatím ta, co byla v příběhu Mickey, Millie and Mut)
Příště:
- uč. 30, cv. 2, p.s. str. 24
16/1
Dnes:
- Unit 3 - sloveso have/has got - zápor - procvičování (p.s. str. 23, cv. 5, uč. str. 29, cv. 5, 6)
Naučit se:
- zápor slovesa mít (uč. str. 29, cv. 4, p.s. str. 74, 3.2)
Příště:
- možná písemka ze slovíček 3A + sloveso mít - kladné i záporné věty
- uč. str. 29 cv. 7, str. 30, p.s. str. 23, cv. 6
Trénujte:
- cvičení na haven't/hasn't got - výběr možností
- cvičení na haven't/hasn't got - přiřazování správných tvarů
- cvičení na haven't/hasn't got - výběr možností
- cvičení na haven't/hasn't got - psaní správných možností
15/1
Dnes:
- Unit 3 - sloveso have/has got (p.s. str. 23, cv. 4)
- procvičte si sloveso mít na tomto cvičení z webu učebnice
- malá písemka z překladu vět (zájmena osobní a přivlastňovací, sloveso být) - zde
- sloveso have/has got (mít) zápor - uč. str. 29 cv. 4, p.s. str. 23, cv. 5
14/1
Dnes:
- Unit 3 - sloveso have/has got (učebnice str. 29 cv. 3, p.s. str. 22, cv. 1, 2, 3)
- procvičte si sloveso mít na tomto cvičení z webu učebnice
- vysvětlení mluvnice je i v pracovním sešitě na str. 73 vpravo dole a 14 vlevo nahoře
- malá písemka z překladu vět (zájmena osobní a přivlastňovací, sloveso být) - trénujte zde
- sloveso have/has got (mít) zápor - uč. str. 29 cv. 4, p.s. str. 23
3A
- bedroom /ˈbedrʊm/ ložnice, pokoj
- bike /baɪk/ kolo (jízdní)
- good /ɡʊd/ dobrý
- have (got) /hæv/ /ɡɒt/ mít
- living room /ˈlɪvɪŋ rʊm/ obývací pokoj
- lucky /ˈlʌki/ šťastný (ten, kdo má štěstí)
- camera /ˈkæmrə/ fotoaparát
- computer game /kəmˈpjuːtə ɡeɪm/ počítačová hra
- DVD player /ˌdiː viː ˈdiː/ /ˈpleɪə(r)/ přehrávač DVD
- games console /ˈɡeɪmz kɒnsəʊl/ herní konzole
- MP3 player /ˌem piː ˈθriː pleɪə(r)/ MP3 přehrávač
- radio /ˈreɪdiəʊ/ rádio
- skateboard /ˈskeɪtbɔːd/ skateboard
- remote-controlled /rɪˌməʊt kənˈtrəʊld/ dálkově ovládaný
- television /ˈtelɪvɪʒn/ televize
- watch /wɒtʃ/ hodinky
9/1
Dnes:
- Unit 3 - slovní zásoba, čtení s porozuměním (učebnice str. 28)
- sloveso have got (mít) - uč. str. 29, p.s. str. 22
Napište si a začněte se učit slovíčka 3A
Opakujte si:
13/1
Dnes:
- Unit 5 - slovní zásoba ze str. 28 v učebnici
- pracovní sešit str. 22
- procvičování slovní zásoby
8/1
Dnes:
- opakování před testem - uč. str. 26, p.s. str. 20, 21
- piškvorky (opakování - překlad vět) - k vidění zde (podobné věty budou i v testu)
Úkol:
- pracovní sešit str. 66 (příprava na testování - Unit 2)
Příště:
- test z Unit 2
7/1
Dnes:
- opakování - uč. str. 26., p.s. str. 20-21
Příště:
- závěrečné opakování před testem, dle času možná piškvorky
Ve čtvrtek 9/1: Test z Unit 2
6/1
Dnes:
- seznámení s webem
- opakování - uč. str. 26
Příště:
- opakování před testem - pracovní sešit
18/12
- Video - What's your address?
- Pracovní list - opakování Unit 8
17/12
- Video - Addresses in the UK
16/12
Dnes:
- English Across the Curriculum - Geography
Příště:
- VIdeo: Culture - Addresses
12/12
- uč. 25/2a - dokončit doma do sešitu
- p.s. 20
Příště:
- English Across the Curriculum - Geography