3. B

Kontakt:  email: ajmaj@seznam.cz  Skype: erinaceus4  Tel., WhatsApp: 727800636


3/5

Video: 's / 's got (is / has got)

20/4

Dnes ve videohodině:

  • učebnice str. 50 - písnička - pusťte si ji s zazpívejte si:
  • učebnice str. 51 - hra na procvičování popisu osob

Úkoly:

  • naučte se nová slovíčka:
  • další úkol máte v Učebně

15/4

Návod na odevzdávání úkolů v Učebně Google

Ačkoli si v nově zavedené Učebně Google připadám, jako kdybych právě získal povolání pilota, byl postaven před Boeing 747 a řekli mi: "Tady se přidává plyn a tímhle se zatáčí, zbytek pochopíš za letu," pokusím se tu o malou instruktáž, kterak odevzdávat úkoly:

1) Úkoly už mi neposílejte ani na mail (dokonce ani na ten školní), ani na WhatsApp, ani na Skype, ani na Bakaláře.

2) Odevzdávejte pouze úkoly zadané v Učebně Google, a to jen tehdy, pokud je tam napsáno, že se mají odevzdat (je tam nějaký termín odevzdání). Některé se odevzdávat nebudou, budeme si je kontrolovat při příští videohodině.

3) Pokud máte vyfotit a poslat nějaké cvičení z učebnice, pracovního sešitu nebo sešitu, nejlepší postup je tento:

  • nainstalujte si Google Classroom na mobil
  • v sekci "Práce v kurzu" (nebo přímo na úvodní stránce "Stream") si otevřete daný úkol
  • stiskněte tlačítko "Přidat přílohu"
  • vyberte "Vyfotit"
  • vyfoťte cvičení, pokud se fotka povedla, odklikněte "fajfku" (jinak křížek a foťte znovu)
  • stiskněte tlačítko "Odeslat"

Z počítače to funguje obdobně, jen samozřejmě musíte nejdřív stáhnout fotku do počítače a kliknout na"Přidat nebo vytvořit" a zvolit "soubor"

4) Pokud je úkol zadán formou nějakého formuláře, je obvykle někde dole modré tlačítko "Odeslat" - úkol odevzdáte jeho stisknutím, nic už nefotíte.

Prosím, neodevzdávejte úkoly na úvodní stránku (Stream)! 

Děkuji za hojnou účast (v počtu 1 žáka) na dnešní první videohodině v Učebně Google. :)
Další se bude konat zítra ve stejném čase na stanici, kterou právě posloucháte (11:00,
 https://meet.google.com/rzx-xvhq-qtr) - musíte být přihlášeni ke svému školnímu účtu

14/4

Zadání samostudia:

učebnice str. 48:

pracovní sešit str. 59 cv. 1:

  • poslouchejte nahrávku a očíslujte obrázky
  • vyfoťte a pošlete
pracovní sešit str. 59 cv. 2:

  • podívejte se na obrázek, vyberte správná slova a napište je ke správným číslům
  • vyfoťte a pošlete

naučte se nová slovíčka:

Pozor, pozor! 

 
Splněné úkoly mi už proto neposílejte ani na email, ani na WhatsApp, ani na Skype, ale odevzdávejte je přímo Učebně Google, do níž byste se měli přihlásit pomocí školních emailových adres, které jste (nebo vaši rodiče) dostali.

Mělo by to být jednoduché, i když to se i já sám teprve učím. Uvidíme, jak to bude fungovat. Jde to i přes počítač / tablet, i přes mobil. 

Nainstalujte si na mobil aplikace Google Classroom a Hangouts Meet.

Zkuste tam být přihlášeni 15. 4. v 11:00 na první pokus o společnou hodinu (spíš zkoušku spojení...) :)

8/4

Zadání samostudia:

učebnice str. 48:

pracovní sešit str. 59 cv. 1:

  • poslouchejte nahrávku a očíslujte obrázky
  • vyfoťte a pošlete
pracovní sešit str. 59 cv. 2:

  • podívejte se na obrázek, vyberte správná slova a napište je ke správným číslům
  • vyfoťte a pošlete

naučte se nová slovíčka:

6/4

Zadání samostudia:

opakování Unit 6

  • udělejte si tento test (pokud nemáte možnost si ho vytisknout, stačí napsat čísla cvičení, čísla vět a správná slova - v případě cv. 1 nakreslit obrázek)
  • vyfoťte a pošlete mi vyplněný test

Animal house - procvičování vazby There is

  • pusťte si video:
  1. přiřaďte slova ke správným obrázkům (pokud nemůžete tisknout, napište slova v takovém pořadí, v jakém jsou obrázky)
  2. vyberte správné slovo podle písničky
  3. rozhodněte, jestli věty jsou pravdivé (true), nebo nepravdivé (false)
  4. představte si, že s vámi doma bydlí zvířátka jako v písničce; nakreslete obrázek a napište, kde které zvířátko bydlí - podle vzoru: There's a (zvíře) in my (místnost, část domu) - např.: There's a tapir in my bedroom.
  5. kdybyste chtěli připojit nahrávku, jak zpíváte písničku (klidně spolu s videem), tak budu rád, ale to není povinné :)

slovníček k pracovnímu listu (to se nemusíte učit):

  • live žít, žije, žijí
  • Caucasus Kavkaz (pohoří mezi Evropou a Asií)
  • all over the world  po celém světě
  • Galapagos Islands Galapágy (ostrovy v Tichém oceáně)
  • gopher pytlonoš
  • endangered ohrožený
  • living room = sitting room
  • dining room  jídelna
  • tortoise želva (suchozemská)
  • giant obr, obrovský

Pošlete mi vyfocené úkoly do zítřejšího večera a dostanete pětitapírovou jedničku. :)

Prosím, posílejte úkoly z jednoho dne najednou, jinak se v tom množství nevyznám. A napište, z jakého dne úkoly jsou (takže k těmto úkolům připojte datum 6. 4.)

2/4

Zadání samostudia:

trocha mluvnice

  • napište si do sešitu tento zápis a naučte se to:

přeložte tyto věty (do sešitu pod zápis):

Příklad:   Je tam letadlo. There is a plane.
                 Ve skříňce je dinosaurus. There is a dinosaur in the cupboard.

  1. Je tam míč.
  2. Na stole je panenka.
  3. V kuchyni je kočka.
  4. Pod postelí je robot.
  5. Je tam pes.

učebnice str. 47 - Sophie's World:

  • pusťte si nahrávku a sledujte text
  • pouštějte si nahrávku po větách a opakujte, snažte se vyslovovat přesně jako Sophie
  • nahrajte se, jak čtete text a pošlete mi nahrávku
  • přeložte text do češtiny, napište překlad do sešitu (datum, číslo stránky, nadpis Sophie's World)

slovíčka:

Pošlete mi vyfocené úkoly a nahrávku do sobotního večera a dostanete pětitapírovou jedničku. :)

Prosím, posílejte úkoly z jednoho dne najednou, jinak se v tom množství nevyznám. A napište, z jakého dne úkoly jsou (takže k těmto úkolům připojte datum 27. 3.)

Děkuji.

PM

1/4

Zadání samostudia:

velký test - povinné!!!

  • tento test bude známkován (ne jen jedničkami)!
  • v případě neodevzdání nebo opožděného odevzdání  testu dostanete pětku váhy 10!
  • test odešlete nejpozději dnes v 18:00
  • pro zobrazení testu klikněte sem

30/3

Zadání samostudia:

video - Pets

  • podívejte se na video:

(zdroj: Maidment, Stella & Roberts, Lorena. Happy Street 1. Oxford University Press, 2013, 3. vydání. ISBN 9780194751308)   

  • pusťte si video po kouskách a napište na papír nebo do sešitu všechna zvířata a jejich počty v pořadí, v jakém je uslyšíte (některá zvířata jsou tam dvakrát - napište je dvakrát)
  • přiřaďte jména ke zvířatům (pouštějte, zastavujte a posouvejte si video, jak potřebujete:

hamster                                        Jessy

rabbit                                         Moe

                   dog                                        Sammy          

          cat                                          Barney

       fish                                          Toffy

       fish                                           Zori

odpovězte na otázky:

  • Have you got a pet?
  • What is it?
  • What is its name?

naučte se slovíčka:

vyluštěte tuto křížovku

  • udělejte snímek obrazovky s vyluštěnou křížovkou a pošlete mi ho

Kdo mi pošle splněné úkoly do úterního večera, získá pětitapírovou jedničku. :)

Pracujte samostatně, v případě problémů se ozvěte.

26/3

Zadání samostudia:

Colin in Computerland (stará verze - učebnice str. 46):

  • pusťte si tuto nahrávku a sledujte příběh na str. 46 v učebnici
  • seřaďte události, jak jdou po sobě v příběhu (napište čísla vět ve správném pořadí):
  1. Colin is with Clara again.
  2. Colin and clara follow the car.
  3. Colin has got a postcard.
  4. The Gold Robber has got the Golden Eagle.
  5. Colin types the code in the computer.
  6. Colin has got a magnet and another computer game.
  7. The Golden Robber escapes.
  8. Colin looks on the table in the kitchen.

pracovní sešit str. 57 cv. 1:

  • pusťte si říkanku a sledujte text v pracovním sešitě
  • pouštějte si nahrávku pořád dokola, říkejte ji současně s nahrávkou a naučte se ji co nejlépe vyslovovat (můžete ji přitom číst, nemusíte se ji učit nazpaměť)
  • až ji budete umět říct tak, aby se to co nejvíce podobalo nahrávce, nahrajte se a pošlete mi nahrávku

pracovní sešit str. 58:

  • cv. 1: vyzkoušejte sami sebe - umíte říct anglické názvy věcí na obrázcích? - pokud ano, udělejte "fajfku", pokud ne, udělejte křížek a doučte se je
  • cv. 2: spojte slova se správnými obrázky
  • cv. 3: podívejte se na obrázky, kde je Tibby, Tabby a Tubby, a správně spojte "roztržené" věty
  • vyfoťte stránku a pošlete mi ji

Ten, kdo mi pošle správně splněné úkoly (seřazená čísla vět, nahrávku říkanky a stránku 58 z prac. sešitu) do dnešního večera, dostane jedničku o váze pěti tapírů (to je asi 300 kg :-D)!
Prosím, pracujte samostatně, nezatěžujte rodiče, v případě problémů pište nebo volejte - email: ajmaj@seznam.cz, skype: erinaceus4, tel., WhatsApp: 727800636

25/3

Zadání samostudia:

Colin in Computerland (nová verze):

  • pusťte si video:
  • vyberte správný obrázek (podle videa):
  • odpovězte na otázky:

(zdroj: Maidment, Stella & Roberts, Lorena. Happy Street 1. Oxford University Press, 2013, 3. vydání. ISBN 9780194751308) 

  • seřaďte události tak, jak jdou v příběhu za sebou (napište čísla):
  1. Clara is small too.
  2. Colin gets a text message on his mobile.
  3. Colin is in Computerland.
  4. Colin types the code in his computer.
  5. He is with Clara again.
  6. He looks in the cupboard.
  7. The Wicked Scientist makes people small.
  8. There is a computer game and some glue.

naučte se nová slovíčka:

Pošlete mi splněné úkoly (písmeno správného obrázku, odpovědi na otázky a čísla vět seřazená podle příběhu) do dnešního večera. Pokud to budete mít právně, získáte jedničku o váze pěti tapírů!
Kdybyste si nevěděli rady, pište kdykoli (email ajmaj@seznam.cz, Skype erinaceus4, WhatsApp 727800636). Šetřete rodiče, mají svých starostí dost! :)

Prosím, posílejte všechny úkoly z jednoho dne najednou, jinak mi v tom vzniká strašný zmatek. Děkuji.  

23/3

Zadání samostudia:

učebnice str. 45:

  • přečtěte si dopis
  • do sešitu (dnešní datum, nadpis Greg's Letter, číslo stránky) napište odpovědi (pokud možno celou větou) na šest otázek dole na stránce - podle dopisu a obrázku a podle sebe (č. 3)
  • vyfoťte a pošlete (WhatsApp, email, Skype, poštovní holub...)

pracovní sešit str. 56:

  • doplňte čtyři slova seshora do textu o Polly
  • nakreslete svůj pokoj a doplňte text o sobě (podobný tomu o Polly)
  • vyfoťte stránku a pošlete

zkuste si tohle cvičení z webu učebnice (neposílejte)

doplňte slova do textu emailu (zkuste to bez učebnice): 

  • stačí napsat číslo a správné slovo (do sešitu, na kus papíru nebo přímo do počítače / telefonu)
  • vyfoťte, pošlete

Kdo pošle splněné úkoly do úterý do 18:00, získá jedničku o váze pěti tapírů. Buďte samostatní - je to úkol pro vás, místo dnešní hodiny, ne pro rodiče. Rodiče mají svých starostí dost. Pokud potřebujete pomoc, pište, volejte (WhatsApp, SMS: 727800636, Skype: erinaceus4, email: ajmaj@seznam.cz).

19/03

Zadání samostudia (za včerejší i dnešní hodinu):

pracovní sešit str. 54:
  • cvičení uděláme jinak, než je v zadání (protože nemáte spolužáka)
  • nakreslete obrázky, které jsou nahoře, na různá místa (na skříňce, pod židlí, ve skříňce, atd.)
  • musíte je nakreslit tak, abyste použili předložky in, on a under
  • dolů napište věty o tom, kde jsou věci, které jste nakreslili (např. The pear is on the table.) ke správnému obrázku (nevšímejte si nadpisů Me a My friend a pište přes oba sloupečky, jako kdyby linky nebyly rozdělené)
  • vyfoťte stránku a pošlete na ajmaj@seznam.cz do sobotního večera (18:00)

učebnice str. 44 nahoře:

  • pusťte si nahrávku a opakujte, při tom si ukazujte na obrázky (jde to popořadě)

naučte se nová slovíčka (ze strany 44 v učebnici)

  • klikejte na ten divný nápis mezi anglickým a českým slovem,přehraje se vám správná výslovnost

učebnice str. 44:

  • dva obrázky uprostřed stránky: pusťte si tuto nahrávku - budou říkat, jaký nábytek tam je (There's a...) a vy máte poznat, jestli se mluví o obrázku vlevo - The old castle (starý hrad), nebo vpravo - The modern house (moderní dům)
  • do sešitu napište výsledky - např. 1. The modern house, 2. The old castle, atd. (to je jen příklad, možná to je jinak), celkem jsou tam 4 body
  • vyfoťte, co jste napsali, a pošlete mi to na ajmaj@seznam.cz do soboty do večera (18:00)

pracovní sešit str. 55:

  • rozhodněte, jestli věta je o obrázku A nebo B a napište A nebo B ke větám
  • vyfoťte stránku a pošlete mi ji na ajmaj@seznam.cz do soboty do večera (18:00), 

Kdo včas pošle správně vypracované všechny tři úkoly, získá jedničku váhy 5 (= malá písemka nebo 5 tapírů).
Když budete potřebovat poradit, pište kdykoliv (email, Skype, WhatsApp), šetřete rodiče, mají svých starostí dost! :)

Prosím, posílejte všechny úkoly z jednoho dne najednou, jinak mi v tom vzniká strašný zmatek. Děkuji. 

16/3

Zadání samostudia:

učebnice str. 43:

  • pusťte si tuhle nahrávku a čtěte, co říkají Jack a Polly (jakou hru hrají?)
  • zkuste si s někým (nebo holt sami se sebou) tvořit podobné otázky a odpovídat na ně
  • napište do sešitu otázky a odpovědi podle vzoru dole (podle obrázku v učebnici na str. 43) - Where's the...? It's on/in/under - Kde je...? Je na/v/pod... vyfoťte to a pošlete mi to mailem nebo čímkoliv jiným (na WhatsApp, Skype, Messenger nebo poštovním holubem, třeba):

Vzor: Where's the robot? It's on the chair.

  1. Where's the car? It's under the ________________.
  2. Where's the doll? It's _______________________.
  3. Where's the skateboard? ____________________.
  4. Where's _______________ ? __________________.
  5. ______________________? __________________.
  6. ______________________? __________________. 
  7. ______________________? __________________. 
  8. ______________________? __________________.
pracovní sešit str. 53
  • podívejte se na obrázek a spojte otázky s odpověďmi
  • vyfoťte, pošlete

Kdo mi splněné úkoly pošle do pondělního večera do 18:00, dostane malou jedničku váhy 3 - jako za tři tapíry (to je akční nabídka - za dva úkoly tři tapíři!) :)

  • cíl těchto cvičení: naučit se ptát a říkat, kde něco je

Naučte se říkat a psát slovíčka ze stran 40-41:

12/3

Zadání samostudia:

  • pracovní sešit str. 50 cv. 1 - pusťte si tuto nahrávku a očíslujte obrázky podle toho, kde je Flossy nebo Otto
  • učebnice str. 42 - pusťte si písničku Flossy's got the ball - poslouchejte, sledujte text, potom si zazpívejte
  • naučte se nová slovíčka - místnosti:
  • pracovní sešit, str. 52 cv. 1pusťte si tuto nahrávku a očíslujte obrázky podle pořadí (kde je Flossy?) 
  • pracovní sešit str. 52 cv. 2 - napište do obrázku názvy místností
  • pošlete mi vyfocené nebo naskenované str. 50, 51 a 52 se správně vyplněnými cvičeními na ajmaj@seznam.cz nejpozději do neděle do 18:00 a dostanete jedničku váhy 5 - to je jako z malé písemky! :)

11/3

    Zadání samostudia:

  • pošlete mi na ajmaj@seznam.cz odpovědi na poslední cvičení z pracovního listu (úkol z minulé hodiny) - buď vyfocené, naskenované, nebo napsané přímo do mailu do dnešního večera (kdo pošle, dostane malou jedničku (s váhou 3)
  • pusťte si příběh Where's Hammy?
  • naučte se nová slovíčka (předložky):
  • zopakujte si hlavních šest slovíček Unit 6:
  • v pracovním sešitě udělejte cvičení 2 na straně 50 (přečtěte si text a vybarvěte podle něj obrázek) a doplňte cvičení 3 na straně 51
  • úkoly jsou tentokrát povinné - do školy sice nechodíme, ale vy nemáte prázdniny a já nemám dovolenou :)

9/3

Dnes:

Úkol:

  • projít si celý vyplněný pracovní list a doplnit, co nemáte (zejména kdo chyběl)

Příště:

  • procvičování slovesa být
  • uč. str. 41, p.s. str. 50

5/3

Dnes:

  • sloveso být - oznamovací kladné a záporné věty - procvičování
  • tento pracovní list - první tři cvičení

Úkol:

Příště:

  • další procvičování slovesa být

4/3

Dnes:

Úkol:

Příště:

  • další procvičování vět se slovesem být

2/3

Dnes:

Úkol:

  • dodělat cv. 3 na prac. listu (kdo nestihl ve škole)

Příště:

  • další cvičení na prac.- listu - procvičování vět se slovesem být ve všech osobách

20/2

Dnes:

Úkol: 

  • naučit se šest hlavních slovíček z Unit 6

Příště:

  • rozšíření učiva - časování slovesa být
  • procvičování slovní zásoby
  • uč. str. 41, p.s. str. 50

19/2

Dnes:

  • test z Unit 5

17/2

Dnes:

  • části těla 
  • opakování před testem (piškvorky)

Úkol:

  • opakovat si učivo Unit 5 na test

Příště - test, který bude obsahovat:

- podobná cvičení, jako jsou v tomto pracovním listu

- hlavních šest slovíček (napsat zcela zpaměti)

- číslovky 11 - 20 (není potřeba umět je zpaměti psát, stačí rozeznat slova a přiřadit k číslicím nebo seřadit)

- diktát z číslovek (zapisovat číslice podle diktátu v angličtině)

- některá z těchto dalších slovíček (stačí přiřadit anglická slova k českým nebo přeložit z angličtiny do češtiny)

- dopis (email) od Grega, jako je v učebnici - doplňování slov do textu

- dopis (email) kamarádovi o věcech (hračkách), které máte a jejich popis (velký / malý + barva) a o tom, co nemáte (obdoba dopisu od Grega v učebnici), to znamená umět používat: I've got... / I haven't got... Have you got...?

Trénovat na psaní a doplňování dopisu můžete na tomto cvičení.

13/2

Dnes:

Úkol:

  • opakovat si slovíčka a věty "I've got..., Have you got...? Yes, I have, No, I haven't"
  • učit se z pracovního listu

Příště:

12/2

Dnes:

  • opakování slovní zásoby (křížovky)
  • zkoušení

Úkol:

  • dodělat si křížovky (kdo nestihl)
  • procvičovat si slovíčka

Příště:

  • uč. str. 39, p.s. str. 47
  • opakování Unit 5

10/2

Dnes:

  • kontrola d.ú. (p.s. str. 46)
  • procvičování slovesa mít (I've got, Have you got...? Yes, I have, No I haven't) (uč. str. 35)
  • příběh z učebnice str. 36 - poslech, čtení, překlad, scénka
  • procvičování číslovek 1- 20 (hra "bomba")

Úkol:

  • učit se slovíčka z ze str. 36 a 37:

Příště:

  • uč. str. 39, p.s. str. 47

Pozor, soutěž!

  • pusťte si video
  • vyberte správné odpovědi pod videem a pošlete mi je na ajmaj@seznam.cz (nezapomeňte se podepsat)
  • stačí napsat písmenko a správné slovo (např.: "a. red")
  • prvních pět správných odpovědí vyhraje jedničku váhy 5 (domácí práce)

6/2

Dnes:

  • Colin in Computerland - komiks z učebnice (poslech, čtení, překlad, scénky)
  • (třída spojena)

Úkol:

  • učit se slovíčka z komiksu:

Příště:

  • návrat k přeskočeným cvičením v učebnic i pracovním sešitě, která nebylo vhodné dělat ve spojené třídě


5/2

Dnes:

  • porozumění čtenému textu - uč. str. 37
  • psaní - p.s. str. 46
  • (třída spojena)

Úkol: 

  • dokončit práci v pracovním sešitě (kdo nestihl)

Příště:

  • uč. str. 35, 36, 38, p.s. str. 45, 46 - kontrola


3/2

Dnes:

  • zápis slovíček, cvičení ve slovníčku
  • opakování - peníze ceny (třída spojena)

Úkol:

  • kdo nestihl - dopsat celý slovníček Unit 5

Příště:

  • uč. str. 35, p.s. str. 45

27/1

Dnes:

  • projekt Edison - prezentace studentky ze Španělska

Příště:

  • viz níže

23/1

Dnes:

  • procvičování číslovek (p.s. str. 43), zkoušení
  • procvičování slovní zásoby (hračky, small, big, barvy)

Umět:

  • počítat od 1 do 20, číslovky i na přeskáčku
  • slova small, big

Příště:

  • uč. str. 35, p.s. str. 45

22/1

Dnes:

  • procvičování číslovek 11-20 (p.s. str. 42)
  • procvičování slovesa have got (mít)

Naučit se:

  • počítat do 20

Příště:

  • uč. str. 35, p.s. str. 43

Pusťte si pohádku :)

A ještě jedno video:

16/1

Dnes:

  • procvičování frází "Have you got a...?", "Yes, I have / No, I haven't." (p.s. str. 40 cv. 2, 41, )
  • číslovky 11-20
  • písnička "Hide and seek"

Naučit se:

  • počítat do 20 (viz níže)

Naučte se správně vyslovovat číslovky (zatím stačí do 20):

A zazpívejte si:

Zkuste si cvičení na přiřazování číslovek (klikněte na slovo a pak na číslo, když kliknete na symbol repráčku, uslyšíte výslovnost)

Příště:

  • procvičování číslovek 1-20
  • uč. str. 35, p.s. str. 42

Číslovky 11-20 - procvičte si výslovnost (kliknutím na červený nápis)

13/1

Dnes:

  • unit 5 - hlavní slovní zásoba (6 hlavních slovíček)
  • p.s. str. 39 (kdo nestihl, dodělat doma)

Hlavních šest slovíček

Příště:

  • procvičování nových slovíček
  • uč. str. 32 - písnička (zazpívejte si zde :) ), str. 33, p.s. str. 39 cv. 2 - kontrola

9/1

Dnes:

  • Test z Unit 4

8/1

Dnes

Ve čtvrtek 9. 1.

  •  test z Unit 4

6/1

Dnes:

Příště:

Ve čtvrtek 9. 1.

  •  test z Unit 4

16/12

Dnes:

Sophie's world (uč. 31)

Příště:

příprava na test (opakování, slovní zásoby, křížovky)

p.s. 37

12/12

Příště:

uč. 31

p.s. 37


Slovíčka: Unit 4Unit 5, Unit 6, Unit 7

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky